FAQ

Inschrijving – Accreditatie – Cursus

Welkom in de FAQ-sectie van het opleidingsplatform van het Brussels Gezondheidsnetwerk!

Hier vindt u antwoorden op de meest gestelde vragen om u te helpen navigeren en onze tools en opleidingen te gebruiken.

Feedback? Een technisch probleem? Een vraag of andere suggestie? Neem contact met ons op via onze HELPDESK.

Inschrijving

NE PAS SUPPRIMER

Ik heb geen RIZIV-nummer, hoe kan ik me inschrijven?

U kunt zich inschrijven zonder RIZIV-nummer. In dat geval moet u in het inschrijvingsformulier ‘NEE’ antwoorden op de vraag ‘Heb ik een RIZIV-nummer?’. Vul vervolgens uw INSZ-nummer in.

Als u in de toekomst een RIZIV-nummer krijgt, kunt u uw gegevens aanpassen in ‘Mijn Profiel’.

Ik ben student, kan ik me inschrijven?

Ja, u kunt zich inschrijven als student.

In dat geval moet u in het inschrijvingsformulier ‘Anders’ antwoorden op de vraag ‘Beroep’. Vink vervolgens ‘Student’ aan, vink ‘Nee’ aan bij de vraag ‘Heb ik een INAMI-nummer?’ en vul uw NISS-nummer in.

Wanneer u afgestudeerd bent, kunt u uw persoonlijke gegevens aanpassen en uw INAMI-nummer invoeren.

Is het gratis?

Ja, de inschrijving op het opleidingsplatform van het Brussels Gezondheidsnetwerk en alle aangeboden opleidingen zijn 100% GRATIS!

Hoe kan ik mijn persoonlijke gegevens wijzigen (adres, RIZIV-nummer, ...)?

Om uw persoonlijke gegevens te wijzigen, moet u het volgende doen:

  1. Ga naar ‘Mijn profiel’ (in de blauwe balk)
  2. Klik op ‘profielgegevens’
  3. Wijzig de gewenste gegevens
  4. Klik op ‘Opslaan wijzigingen’

Accreditatie

NE PAS SUPPRIMER

Welke opleidingen zijn geaccrediteerd?

Normaal gesproken zijn alle webinaropleidingen geaccrediteerd.

Alleen de eLearnings in de categorie ‘Geaccrediteerd’ zijn geaccrediteerd.

De zorgprofessionals die van deze accreditatie kunnen profiteren, zijn de huisartsen (INAMI), de tandartsen (INAMI) en de kinesitherapeuten (Pro-Q-Kiné). Let op, sommige eLearning-opleidingen zijn mogelijk alleen geaccrediteerd voor één beroep.

Wanneer heeft de registratie van de accreditaties plaats?

Webinaropleidingen:

De registratie van accreditaties gebeurt elke vrijdag in de week na deelname aan de opleiding (behalve in uitzonderlijke gevallen zoals verlof, ziekte,…).

eLearning :

De invoer van accreditaties gebeurt uiterlijk op de laatste dag van de maand volgend op het volgen van de e-learning. 

 

Ik kan de opleiding die ik heb gevolgd niet vinden in mijn accreditatiedossier, wat moet ik doen?

Als u uw accreditatiepunten niet kunt terugvinden in uw accreditatiedossier, controleer dan of u:

  • ofwel de eLearning die u hebt gevolgd voor 100% hebt voltooid,
  • ofwel alle vereisten voor het webinarformaat hebt vervuld (aanwezigheid, quiz tijdens de opleiding, enquête na de opleiding).

Als de opleiding inderdaad is voltooid, aarzel dan niet om ons een e-mail te sturen naar training@abrumet.be om ons hiervan op de hoogte te stellen en we zullen ons best doen om snel de nodige stappen te ondernemen.

Zijn er evaluaties of examens in de cursussen?

Ja, om de accreditatiecriteria te respecteren, bevatten de geaccrediteerde cursussen evaluaties om de verworven kennis te testen en te valideren. De details over de evaluaties worden gegeven in de cursusbeschrijving en aan het begin van elk module.

Hoe kan ik een certificaat krijgen nadat ik een cursus heb voltooid?

Om een certificaat te verkrijgen, moet u alle lessen en vereiste evaluaties van de cursus voltooien. Zodra de cursus is voltooid, kunt u uw certificaat downloaden vanaf uw dashboard.

Cursus

NE PAS SUPPRIMER

Wat is het verschil tussen 'eLearning', 'Alles weten over' en 'Tuto'?

Het gaat om inhoud met verschillende doelen:

  • Een ‘eLearning’ is een opleidingsinhoud met als doel u nieuwe kennis of vaardigheden bij te brengen. Het betreft, afhankelijk van het beroep, inhoud die kan worden erkend in uw permanente vorming (accreditatie). Het volgen van deze inhoud voldoet aan voorwaarden (bijhouden van de bestede tijd, validatie van de kennis door middel van evaluatie, …).
  • Een ‘Alles weten over’ is inhoud voor bewustmaking of informatie, met als doel u basisinformatie te geven over een onderwerp, de werking van een nieuwe eService, …
  • Een ‘Tuto’ is inhoud ter begeleiding, met als doel u stap voor stap te begeleiden bij het uitvoeren van bepaalde taken.

Hoe kan ik me inschrijven voor een online cursus?

Om u in te schrijven voor een eLearning, moet u eerst geregistreerd zijn op ons opleidingsplatform.

Klik hier om u in te schrijven

Vervolgens:

  • Ga naar de ‘eLearnings’ pagina
  • Klik op de cursus die u wilt volgen
  • en schrijf u in voor de cursus

U kunt u cursussen op elk moment terugvinden in het tabblad ‘Mijn cursussen’.

Hoe kan ik toegang krijgen tot de cursusmaterialen en aanvullende bronnen?

Zodra u zich voor een cursus heeft ingeschreven, kunt u toegang krijgen tot de cursusmaterialen en aanvullende bronnen via uw dashboard of de cursuspagina.

Klik op de lessen of hoofdstukken om de beschikbare materialen te bekijken.

Wat zijn de vereisten om een cursus te volgen?

De vereisten variëren afhankelijk van de cursus. U vindt de specifieke vereisten in de beschrijving van elke cursus (vorige cursussen, materiaal, software, …).

Kan ik de cursussen in mijn eigen tempo volgen?

Ja, de meeste van onze cursussen zijn ontworpen om in uw eigen tempo te volgen.

U kunt op elk moment de cursussen die u bent begonnen terugvinden in het tabblad ‘Mijn cursussen’ en ze volgens uw schema voltooien.

Kan ik op elk moment toegang krijgen tot de cursussen?

Ja, onze cursussen zijn 24/7 beschikbaar, u kunt er op elk gewenst moment toegang toe krijgen.

 

Kan ik toegang krijgen tot de cursussen nadat ik ze heb voltooid?

Ja, zodra u een cursus heeft voltooid, kunt u er op elk moment toegang toe krijgen om het materiaal en de bronnen te herzien.